Publisert 22.09.2022, 14:22
Columbus og Logiq har inngått et strategisk samarbeid for å sikre at nye og eksisterende felles kunder blir godt ivaretatt på sin digitale reise.
Sammen vil selskapene kunne tilby standardiserte løsninger og integrasjoner for elektronisk handel. Effektene for våre kunder inkluderer full sporbarhet i verdikjeden, mindre manuelt arbeid, og mindre feil og mangler i handelsdokumenter.
Digitalisering av innkjøpsprosessen
Digitalisering og automasjon handler i stor grad om å redusere eller fjerne oppgaver som stjeler tid og ressurser fra verdiskapende aktiviteter. Innenfor innkjøp er det dessverre fremdeles mye manuelt, repetitivt arbeid som omhandler distribusjon, mottak og kontroll av handelsdokumenter mellom kjøper og selger. De typiske handelsdokumentene er ordre, ordrebekreftelse, pakkseddel og faktura.
EDI (Electronic Data Interchange) er i dag en moden teknologi som sikrer overføring av data og dokumenter mellom handelspartnere. EDI fjerner behovet for papir- eller e-post kommunikasjon, og muliggjør nær-sanntidsoverføring av handelsdokumenter mellom partenes systemer. EDI er grunnlaget for effektivisering og forenkling av innkjøpsprosessen, og kvaliteten på en EDI-implementasjon kan utgjøre forskjellen på vekst og stagnasjon for selskaper som er avhengig av sin forsyningskjede.
Tidsbesparende løsninger
En av de mest populære tilleggstjenestene til Logiq er Dokumentkontroll. Denne løsningen reduserer det manuelle arbeidet med oppfølging av feil i innkommende handelsdokumenter. Logiq Dokumentkontroll inspiserer innkommende dokumenter før de når mottaker, og kan avdekke avvik basert på kundens egne regler og behov. Mange avvik kan automatisk korrigeres av algoritmene i Dokumentkontroll, og det er også mulig å «holde» dokumentet og gi avsender mulighet til å korrigere den avvikende informasjonen.
– En stor og viktig andel av vår kundemasse benytter Infor M3 som ERP-system, og dette ønsker vi å bygge videre på. Vi har tydelig sett hvor godt Logiq komplementerer denne ERP-løsningen på EDI. Sammen med Columbus skal vi skape effektive implementasjonsprosesser for kundene og sikre at de får en god løsning av høy kvalitet,
sier Troels Hansen, CEO i Logiq.
– For å gi kundene våre på Infor M3 og CloudSuite en optimal arbeidsflyt og en effektiv hverdag er verktøyene Logiq tilbyr et viktig bidrag og vi ser frem til å presentere dette for flere av kundene våre. Vi ser også at kundene kan komme raskt i gang med disse løsningene da integrasjonene er klare og allerede i drift hos flere kunder,
sier Senior Account Executive i Columbus, Per Christian Karlsen.
Om Logiq
Logiq er et ledende nordisk handelsnettverk for utveksling av handelsdokumenter mellom bedrifter. De tilbyr full support og utveksling av alle dokumenttyper i purchase-to-pay og order-to-cash prosessene, og effektiviserer den digitale kommunikasjonen for mer enn 5000 selskaper. Deres tjenester utvikles kontinuerlig for ytterlig å øke verdien de tilfører kundene. Selskapet ble etablert i 1999, og har kontorer i Halden, Oslo og Stockholm.
Om Columbus
Columbus er et globalt konsulentselskap som skaper varige verdier gjennom digital transformasjon av større selskaper innen bransjene retail, distribusjon, produksjon og næringsmiddel. Med strategisk digital rådgivning, innovativ bruk av AI og datadreven innsikt skaper de nye, bærekraftige forretningsmuligheter for kundene. De optimaliserer verdikjeder og forretningsprosesser gjennom implementering og forvaltning av forretningskritiske løsninger innen cloud ERP, modern commerce og CRM. De skaper også effektive og gode bruker- og kundeopplevelser som begeistrer, og samtidig øker verdiskapingen for kundene. Med 1800 digitale spesialister leverer Columbus tjenester globalt. Columbus er den største implenteringspartneren i det norske markedet av både Microsoft Dynamics 365 og Infor CloudSuite.
Kontakt salgsavdelingen hvis du vil vite mer om dette nye partnerskapet eller hvordan Logiq kan hjelpe deg.