Full kontroll medLogiq Customer Portal

Med Logiq Customer Portal gir vi deg full status og oversikt over alle handelsdokumenter som er sendt og mottatt via Logiq. Du får også status på eventuell supportsaker.

Logiq Customer Portal

Full kontroll medLogiq Customer Portal

Med Logiq Customer Portal gir vi deg full status og oversikt over alle handelsdokumenter som er sendt og mottatt via Logiq. Du får også status på eventuell supportsaker.

Logiq Customer Portal

Full kontroll medLogiq Customer Portal

Med Logiq Customer Portal gir vi deg full status og oversikt over alle handelsdokumenter som er sendt og mottatt via Logiq. Du får også status på eventuell supportsaker.

Du får oversikt over hvilken kanal dokumentet har gått ut på, og om det er mottatt ok hos mottaker.

Du får også en komplett oversikt over hvilke firmaer du er koblet opp mot hos Logiq, status på disse, og hvor mange dokumenter dere har sendt eller mottatt hos hver enkelt.

God oversikt med Logiq Customer Portal

Customer Portal har gode søkemuligheter som gjør det enkelt å finne igjen dokumenter og sjekke status på disse.

Hos Logiq kan du også få en visningskopi akkurat slik du ønsker den. I Customer Portal har du mulighet til å se hvordan fakturaen ser ut når den når kunden på epost, papir eller i nettbanken. Dette er en stor fordel hvis din kunde i en samtale henviser til fakturaen han har fått. Funksjonen for henting av visningskopi er også tilgjengelig gjennom webservice-grensesnitt, slik at du kan gjøre oppslag på dokumentnivå og vise den i dine interne systemer.

Tilgang til statistikk

Tilgang til CustomerPortal kan også gis på konsernnivå, med innsyn til alle datterselskap. Eller per datterselskap med innsyn til sin egen trafikk.

Ved tilgang på konsernnivå, vil du kunne ta ut relevant informasjon for alle selskap, med oversikt over kanal, volum, dato og annen statistikk. Du har også mulighet til å dele opp, slik at de forskjellige datterselskapene kan se hverandres trafikk. Dette passer perfekt for deg som har support for enkelte grupperinger av selskaper.

Automatisk filter gjør det enklere for deg

Som kunde i Logiq har du også mulighet til å bestille et filter, slik at vi returnerer filer som ikke tilfredsstiller kravene til informasjonsinnhold.

La oss ta et eksempel: En faktura på vei inn til deg har blitt stoppet på grunn av feil eller manglende informasjonsinnhold. Ved å gå inn i Customer Portal, kan du enkelt hente den opp, samt få begrunnelsen for hvorfor den er stoppet. Din kunde vil automatisk motta en mail om dette, men også du kan få oversikt over hvilke av dine kunder som får dokumentene sine stoppet i dette filteret.

Forenklet håndtering av efaktura nettbank

For at du skal kunne tilby efaktura i nettbank til dine kunder må du kunne kommunisere med bankenes IT selskap, Nets. Når din kunde trykker på «jeg vil ha efaktura» i nettbanken, skjer det en filbasert kommunikasjon. Dermed blir kunden også registrert som efakturakunde i ditt system. Det er ikke alle økonomisystemer som har denne funksjonen. I Customer Portal kan du håndtere disse filene på en enkel måte, slik at du slipper store konsulentutgifter på å tilrettelegge dette i økonomisystemet.

Et annet eksempel: Kunden din kan ikke motta faktura fordi den manglet referanseinformasjon. Vi vet at mange systemer sliter med å endre på en faktura som allerede er sendt. Customer Portal har derfor en funksjon som gjør at du enkelt kan endre på denne informasjonen, og sende fakturaen på nytt.

Full oversikt

Noen velger å sende dokumenter, for eksempel faktura, som vedlegg til mail. Men vi vet at det ikke er alle dokumenter på epost som kommer fram til innboksen til mottageren, eller som blir oversett og glemt.

Med Smartmail er du sikker på at dine kunder mottar fakturaen i god tid før forfall. Alle dokumenter og vedlegg som ikke har blitt åpnet og lest av mottageren innen et bestemt antall dager, styres automatisk over til vår print tjeneste, og sendes til mottakeren pr. post.

I Customer Portal har du full oversikt over alle dokumenter som er sendt ut på denne kanalen, samt hvilken status de har. Du kan enkelt sjekke hvilke dokumenter har blitt åpnet av din kunde, hvilke som fortsatt venter, og hvilke som har gått ut på tid og blitt sendt på papir.

Med andre ord: Full kontroll!

 

Våre kunder logger inn i Customer Portal her!


Ønsker du å vite mer?

Vil du vite mer om hvordan Logiq kan hjelpe deg til å få full kontroll på dine inngående handelsdokumenter? Skriv inn ditt navn, telefonnummer og/eller e-post adresse, så kontakter vi deg.



EHF Peppol Aksesspunkt

EHF Peppol Aksesspunkt

Velger du Logiq som ditt PEPPOL aksesspunkt gjør vi all jobben for deg. Et aksesspunkt fungerer …

Les mer

EDI – Electronic Data Interchange

EDI – Electronic Data Interchange

EDI, en forkortelse for Electronic Data Interchange. Dette er en direkte elektronisk overføring …

Les mer

Postmottak og skanning

Postmottak og skanning

Ønsker du faktura elektronisk direkte inn i ditt økonomisystem, men sliter med at ikke alle kun…

Les mer

Web EDI

Web EDI

De fleste kjedene krever elektronisk behandling av handelsdokumenter. Men ikke alle leverandører…

Les mer