Om Logiq®

Logiq skal være det mest anbefalte og ledende digitale handelsnettverket i Skandinavia

 

  • Leverer en skybasert plattform for håndtering av forretningskritiske data mellom våre kunder og deres handelspartnere
  • Utveksler i dag elektroniske faktura, ordre, bekreftelser og kataloginformasjon i et globalt nettverk av mer enn 100 000 selskaper
  • Betrodd leverandør til over 3 500 kunder, og distribuerer fakturaer årlig for mer enn NOK 650 milliarder
  • Kontorer i Halden, Oslo og Stockholm
  • 75 ansatte
  • Omsetning i 2023: 156 MNOK
  • AAA rating Dun& Bradstreet

 

Ansatte

Logiq består av høyt utdannede og kvalifiserte ansatte med lang erfaring innen sitt fagfelt. Logiq har en stabil kjerne av medarbeidere som har utviklet sin sterke kompetanse over flere år med kontinuerlig forretningsutvikling.

Les her for en nærmere presentasjon av de av våre medarbeidere som har mest kundekontakt, dvs. ledelse, salg og support.

Karriere

Logiq er avhengig av ekstraordinære mennesker for å lykkes. Vi opplever sterk vekst og søker derfor kontinuerlig talentfulle og ambisiøse mennesker som ønsker å bidra i et uformelt og profesjonelt miljø. Se aktuelle stillinger her.

Historie

Selskapet ble etablert i 1999. I 2004 fusjonerte selskapet med NetBusiness Systems. I 2006 kjøpte Logiq selskapet EE-nett AS, for deretter innfusjonere selskapet to år senere. I 2009 kjøpte selskapet Finfo Information AB og endret så navn til Logiq Sweden AB. Selskapet i dag leverer i dag varekatalogtjenesten Finfo.

Siden 2009 har selskapet hatt en solid organisk vekst, og har i dag en årlig transaksjonsøkning på over 25%.

Logiq 20 årVaremerke

Logiq® er et registrert varemerke siden 2016.

 

 

Kredittinformasjon

Vi er ratet av Bisnode, Dun & Bradstreet til beste kredittverdighet.

Bisnode credit rating

 


Andre tjenester

Nettbutikker for bygghandelen

Logiq er en ledende leverandør av ehandelsportaler for proff-brukere i byggebransjen. Vi har mer enn 10 års erfaring på dette området, og har utviklet nettbutikker med funksjonalitet som gjør proffens hverdag enklere. Integrasjonen med varehusets økonomisystemer gjør også at proffen knyttes tettere til varehuset og kjeden.

LogiqRMA

LogiqRMA er en web-basert løsning for effektiv elektronisk håndtering av reklamasjoner – kreditering, reparasjon eller ombytte av defekte varer mellom kunde, butikk, kjede, verksted, leverandør og transportør. LogiqRMA håndterer også transportskader.

Som bruker av LogiqRMA logger du på via denne siden.

LogiqRMA brukes av mer enn 200 leverandører i 50 elektronikk-kjeder i 15 land.

Logiq sentral varekatalog

Logiq har mer enn 10 års erfaring på utvikling og drifting av varekataloger og har i dag databaser for bransjer som bygg, kosmetikk, helsekost og ur og gull. Leverandører og importører overfører informasjon om sine produkter til den elektroniske produktdatabasen/varekatalogen slik at butikkene kan abonnere på de varene som de faktisk selger. Dataene i våre varekataloger blir kvalitetssikret for å sikre at vareinformasjonen tilfredsstiller bransjens krav.