Europris: Innføring av EHF-faktura en stor suksess

Europris: Innføring av EHF-faktura en stor suksess

Logiq har med stor profesjonalitet bistått Europris i å flytte fakturastrømmen over mot EHF. Dette har gitt selskapet betydelige innsparinger.

Thor Chr. Munkeboe-Nygaard, leder for ERP på Europris’ IT-avd. trekker stadig frem servicenivået ved Logiq som svært høyt, fra salg til servicedesk, utviklere og prosjektledere. Dette er vi i Logiq svært stolte av og god kundeservice er noe vi til enhver tid etterstreber.

 

God oversikt og kontroll

Europris sender EHF via Logiq, men sender ikke selv filer i EHF format. Logiq konverterer deres filer til det til enhver tid gjeldende krav for EHF versjon, da dette er noe som oppdateres opp til flere ganger per år.

For inngående fakturaer benytter Europris Logiq som aksesspunkt, hvor de mottar en økende mengde filer for hver måned.

Europris har vært kunder av Logiq siden 2012, og prosjektet med aksesspunkt gikk i gang i begynnelsen av 2016. Det har vært svært vellykket for begge parter. Ca. 20% av Europris’ butikker er eid av franchisetakere og de siste 80% er egeneide butikker, noe som krever en spesiell ordning mht. fakturaflyt og behandling av filer – både hos Logiq og Europris.

Logiq fungerer også som meldingsformidler for Europris, på “tradisjonell EDI”. I dette løpet sendes ordre, ordrebekreftelser, pakksedler og varefakturaer. Ved å samle all trafikk har man full oversikt over alle filer, både sendt og mottatt i Logiq Customer Portal.

«Dette gir oss god oversikt og kontroll over all elektronisk kommunikasjon»

Thor Chr. Munkeboe-Nygaard i Europris.

 

Om Europris 

I mai 1992 åpnet den første Europris i Stavanger, butikken er i dag en av over 240 Europris butikker. I dag er Europris en av landets mest kjente kjeder. Over 90% av alle nordmenn sier de kjenner til Europris. Butikkene er lokalisert over hele landet, og vokser med ca. 10 nye butikker hvert år.