Full kontroll medLogiq Customer Portal

Med Logiq Customer Portal gir vi deg full status og oversikt over alle handelsdokumenter som er sendt og mottatt via Logiq.

Logiq Customer Portal

Full kontroll medLogiq Customer Portal

Med Logiq Customer Portal gir vi deg full status og oversikt over alle handelsdokumenter som er sendt og mottatt via Logiq.

Logiq Customer Portal

Full kontroll medLogiq Customer Portal

Med Logiq Customer Portal gir vi deg full status og oversikt over alle handelsdokumenter som er sendt og mottatt via Logiq.

Du får oversikt over hvilken kanal dokumentet har gått ut på, og om det er mottatt OK hos mottaker.

Du får også en komplett oversikt over hvilke firmaer du er koblet opp mot hos Logiq, status på disse, og hvor mange dokumenter dere har sendt eller mottatt hos hver enkelt.

God oversikt med Logiq Customer Portal

Customer Portal har gode søkemuligheter som gjør det enkelt å finne igjen dokumenter og sjekke status på disse.

Hos Logiq kan du også få en visningskopi akkurat slik du ønsker den. I Customer Portal har du mulighet til å se hvordan fakturaen ser ut når den når kunden på epost, papir eller i nettbanken. Dette er en stor fordel hvis din kunde i en samtale henviser til fakturaen han har fått. Funksjonen for henting av visningskopi er også tilgjengelig gjennom webservice-grensesnitt, slik at du kan gjøre oppslag på dokumentnivå og vise den i dine interne systemer.

Tilgang til statistikk

Tilgang til CustomerPortal kan også gis på konsernnivå, med innsyn til alle datterselskap. Eller per datterselskap med innsyn til sin egen trafikk.

Ved tilgang på konsernnivå, vil du kunne ta ut relevant informasjon for alle selskap, med oversikt over kanal, volum, dato og annen statistikk. Du har også mulighet til å dele opp, slik at de forskjellige datterselskapene kan se hverandres trafikk. Dette passer perfekt for deg som har support for enkelte grupperinger av selskaper.

Automatisk filter gjør det enklere for deg

Som kunde i Logiq har du også mulighet til å bestille et filter, slik at vi returnerer filer som ikke tilfredsstiller kravene til informasjonsinnhold.

La oss ta et eksempel: En faktura har blitt stoppet på grunn av feil eller manglende informasjonsinnhold. I Customer Portal kan du enkelt hente den opp, samt få begrunnelsen for hvorfor den er stoppet. Din kunde vil automatisk motta en mail om dette, og du kan få oversikt over hvilke av dine kunder som får dokumentene sine stoppet i dette filteret.

Forenklet håndtering av efaktura nettbank

For at du skal kunne tilby efaktura i nettbank til dine kunder må du kunne kommunisere med bankenes IT selskap. Når din kunde trykker på «jeg vil ha efaktura» i nettbanken, skjer det en filbasert kommunikasjon. Dermed blir kunden også registrert som efakturakunde i ditt system. Det er ikke alle økonomisystemer som har denne funksjonen. I Customer Portal kan du håndtere disse filene på en enkel måte, slik at du slipper store konsulentutgifter på å tilrettelegge dette i økonomisystemet.

Et annet eksempel: Kunden din kan ikke motta faktura fordi den manglet referanseinformasjon. Vi vet at mange systemer sliter med å endre på en faktura som allerede er sendt. Customer Portal har derfor en funksjon som gjør at du enkelt kan endre på denne informasjonen, og sende fakturaen på nytt.

Full oversikt

Noen velger å sende faktura, som vedlegg til mail. Men ikke alle dokumenter på e-post kommer fram til mottageren, eller de blir oversett og glemt.

Med Logiq Smartmail er du sikker på at dine kunder mottar fakturaen i god tid før forfall. Alle dokumenter som ikke er åpnet av mottageren innen et bestemt antall dager, styres automatisk over til og sendes via posten.

Du har full oversikt over alle dokumenter som er sendt ut på denne kanalen, samt hvilken status de har. Det er enkelt sjekke hvilke dokumenter som er åpnet av din kunde, hvilke som venter, og hvilke som er sendt pr post.

Med andre ord: Full kontroll!

 

Våre kunder logger inn i Customer Portal her!


Jeg vil vite mer om dette!

Vil du vite mer om hvordan Logiq kan hjelpe deg til å få full kontroll på dine inngående handelsdokumenter? Skriv inn ditt navn, telefonnummer og/eller e-post adresse, så kontakter vi deg.